Nabór wniosków do programu ,,Opieka wytchnieniowa" Edycja 2021.
Nabór wniosków do programu „Opieka wytchnieniowa”
Ruszył nabór wniosków do programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021 dla samorządów
Jednostki samorządu terytorialnego mogą składać wnioski do programu „Opieka wytchnieniowa” edycja 2021.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
2) osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi.
Codzienna opieka nad osobą niepełnosprawną to wielkie wyzwanie. Członkowie rodzin, opiekunowie muszą podporządkować swój dzienny rozkład zajęć wykonywaniu czynności związanych z opieką i pomocą, co najczęściej oznacza życie w warunkach ciągłego obciążenia psychofizycznego. Wiele osób w takiej sytuacji rezygnuje z udziału w życiu społecznym, zawodowym, zaniedbuje własne zdrowie czy też inne potrzeby oraz całkowicie rezygnuje z indywidualnych aspiracji. Program „Opieka wytchnieniowa” powstał właśnie po to, by odciążyć członków rodzin lub opiekunów poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.
Wnioski w ramach programu gmina/powiat składa do właściwego wojewody w terminie do 8 stycznia 2021 r. Po otrzymaniu od wojewody listy rekomendowanych wniosków (wojewodowie mają na to czas do 29 stycznia 2021 r.) minister właściwy ds. zabezpieczenia społecznego weryfikuje ją zatwierdza – w terminie do 12 lutego 2021 r.
Program będzie realizowany od 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
W ramach Programu gmina/powiat może otrzymać wsparcie finansowe w wysokości do 100 % kosztów realizacji usługi opieki wytchnieniowej.
Program będzie realizowany w trzech formach:
- świadczenia usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego w:
- miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością,
- ośrodku wsparcia,
- innym miejscu wskazanym przez uczestnika Programu, które otrzyma pozytywną opinię realizatora Programu. Limit godzin usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego wynosi 240 godzin w ciągu trwania Programu.
- świadczenia usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w:
- ośrodku wsparcia,
- w ośrodku/placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom z niepełnosprawnością wpisaną do rejestru właściwego wojewody,
- innym miejscu wskazanym przez uczestnika Programu, które otrzyma pozytywną opinię realizatora Programu. Limit usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego wynosi 14 dni.
- świadczenia usługi opieki wytchnieniowej poprzez zapewnienie członkom rodziny lub opiekunom możliwości skorzystania ze specjalistycznego poradnictwa (psychologicznego lub terapeutycznego) oraz wsparcia w zakresie nauki pielęgnacji/rehabilitacji/dietetyki – realizuje powiat, limit godzin 20.
Uczestnik Programu, któremu przyznano pomoc w postaci usługi opieki wytchnieniowej nie ponosi odpłatności za tę usługę. Przyznaje się ją na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021.
Gmina Szczyrk złożyła wniosek na środki finansowe z Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021 w ramach Funduszu Solidarnościowego. Po otrzymaniu środków rozpocznie realizację Programu.
ZAŚWIADCZENIA DO PROGRAMU "CZYSTE POWIETRZE"
Komunikat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku informuję, że Podbeskidzki Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Bielsku-Białej jako placówka świadcząca pomoc psychologiczną, funkcjonująca całodobowo:
- świadczy pomoc psychologiczną w pilnych przypadkach na terenie placówki,
jak również w trybie zdalnym poprzez:
- trzy linie telefoniczne (tel. 338146221, tel. 338119900 lub tel. 3319288),
- adres mailowy: poikbielsko@interia.pl,
- Facebooka, aplikację Messenger lub Skype z możliwością video rozmów.
Ponadto:
- udziela podstawowych informacji na tematy związane z koronawirusem,
- przekazuje odpowiednim służbom zgłoszenia od osób starszych lub samotnych dotyczących udzielenia im niezbędnej pomocy (dowóz leków, zakupów).
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW - DOBRY START
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW – DOBRY START na rok szkolny 2020/2021
- Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną - od dnia 1 lipca danego roku
W sprawie pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 33 8295010 lub 577 191 518
WAŻNY KOMUNIKAT
UWAGA!
W związku z wprowadzonym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku informuję, że zostaje ograniczony bezpośredni kontakt z klientem.
W sprawach wymagających bezpośredniego kontaktu z pracownikiem MOPS w Szczyrku, osoby przyjmowane będą tylko i wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny wizyty, w następujące dni:
- WTOREK – w godz. od 14:00 do 16:00,
- PIĄTEK – w godz. od 10:00 do 12:00,
Jednocześnie informuję, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku, nadal pracuje w wyznaczonych godzinach pracy. Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku udzielać będą wszelkich niezbędnych informacji telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz systemu ePUAP (elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).
- Nr telefonu:
tel. 33 8178974, 33 8295036, 698 097 831,
faks: 33 8178 974,
- pracownicy socjalni: 33 8295030, 883 191 518,
- świadczenia rodzinne/ 500+: 33 8295014, 33 8295010, 33 8295030, 577 191 518 ,
- e-mail: mops@szczyrk.pl, projekt@mops.szczyrk.pl, swiadczenia@mops.szczyrk.pl, rodzina500@mops.szczyrk.pl, projekt@mops.szczyrk.pl, swiadczenia@mops.szczyrk.pl, rodzina500@mops.szczyrk.pl.
Z poważaniem:
Helena Byrdy -Przybyła
Kierownik MOPS w Szczyrk
WAŻNY KOMUNIKAT
Drodzy Seniorzy,
W trosce o zdrowie i życie Wasze i Waszych najbliższych bardzo prosimy, abyście przez najbliższe dwa tygodnie maksymalnie ograniczyli wychodzenie z domu. Unikajcie skupisk ludzi. Nie róbcie zakupów, poproście o pomoc w tym zakresie rodzinę lub sąsiadów. Jeśli nie macie nikogo, kto mógłby udzielić Wam pomocy, skontaktujcie się telefonicznie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Szczyrku
tel. 33 8178 974 / 33 8295030/ 698097831, w godzinach pracy Ośrodka, który udzieli Wam niezbędnej pomocy.
WAŻNY KOMUNIKAT
Szanowni Mieszkańcy!
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku informuję, że począwszy od dnia 16 marca 2020 roku w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Szczyrku wprowadza się następujące ograniczenia w obsłudze interesantów:
- Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku udzielać będą wszelkich niezbędnych informacji telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- nie będzie kontaktu bezpośredniego z klientem, natomiast w sprawach bezwzględnie niecierpiących zwłoki, interesanci będą OBSŁUGIWANI POJEDYNCZO przez pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku - w pomieszczeniu Nr 11/sala.
- orespondencje do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku można składać w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku, do skrzynki umieszczonej przy drzwiach wejściowych Urzędu Miejskiego w Szczyrku, przy ul. Beskidzkiej 4.
- korespondencja zwrotna nie będzie wydawana w siedzibie urzędu, ale będzie każdorazowo przesyłana adresatowi na podany przez niego adres.
Ponadto, zwracamy się do Państwa z ogromną prośbą o:
- Wykorzystanie alternatywnych form kontaktu z pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczyrku, a mianowicie kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego, w tym poczty elektronicznej oraz systemu ePUAP (elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).
Jednocześnie informuję, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczyrku, pracuje w wyznaczonych godzinach pracy, a jedynie ogranicza się bezpośredni kontakt z klientami.
Nr telefonu:
33 8178974, 33 8295036, 33 8295030, 33 8295014,
33 8295030, 33 8295010, 698 097 831, 577 191 518, 883 191 518.
faks : 33 8178974
e-mail: mops@szczyrk.pl, projekt@mops.szczyrk.pl, swiadczenia@mops.szczyrk.pl,
rodzina500@mops.szczyrk.pl.
WAŻNE - DOT. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
W sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
na bieżąco należy informować o każdej zmianie sytuacji dochodowej np.
- zmianie pracodawcy,
- podjęciu każdego nowego zatrudnienia,
- podjęciu ponownego zatrudnienia u tego samego pracodawcy,
- rozpoczęciu działalności gospodarczej,
- uzyskaniu zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych,
- wyjazdu za granicę,
- uzyskanie renty/emerytury;
- uzyskanie zasiłku chorobowego/macierzyńskiego/świadczenia rehabilitacyjnego po utracie zatrudnienia;
- zmianie stanu cywilnego;
- otrzymaniu alimentów od komornika lub dłużnika itp.
Niepoinformowanie może powodować zwrot pobranych świadczeń
z odsetkami !!!!!!!!!!!